Slavnostní otevření a vysvěcení nových prostor Poradny Eva

Slavnostní otevření a vysvěcení nových prostor Poradny Eva

České Budějovice – 18.4.2011. V úterý, 19.4. 2011, od 13 hodin proběhne v Riegrově ulici 51 v Českých Budějovicích slavnostní otevření a vysvěcení nových prostor Poradny Eva, za účasti českobudějovického světícího biskupa Pavla Posáda.

Poradna Eva je zařízením Diecézní charity České Budějovice. Na začátku letošního roku poradna přesídlila do nových a větších prostor v budově Riegrova 51, kde nyní disponuje dvěma místnostmi v přízemí budovy  (pro službu poradenství) a dvěma místnostmi v 1. patře (pro službu terénní programy).

Kdo jsme?

Poradna Eva poskytuje  zaregistrované sociální služby, a to sociální poradenství a terénní programy. Sociální poradenství je poskytováno ambulantně, v konzultačních místnostech poradny, nyní nově v Riegrově ulici. Terénní programy probíhají v přirozeném prostředí uživatelů služby - sociální pracovnice terénního programu své klienty po dohodě pravidelně navštěvují, konzultace probíhají nejčastěji přímo v domácnostech uživatelů služby.

Komu pomáháme?

Sociální poradenství:

Nabízí své služby  ženám a dívkám, které se nacházejí  z nejrůznějších důvodů ve složité životní situaci a cítí, že potřebují radu, pomoc a podporu.

Terénní programy:

Poskytují pomoc lidem, kteří  mají z důvodu chudoby, nezaměstnanosti, nízké kvalifikace či  etnického původu omezené  šance zapojit se do  života společnosti a kteří žijí na území města České Budějovice v tzv. sociálně vyloučených lokalitách. Zaměřují se na spolupráci s celou rodinou.

Co děláme?  

Sociální poradenství:

Smyslem služby je  podpořit   uživatelky služby tak, aby se dokázaly lépe orientovat ve svých právech i povinnostech  a aby se posílily jejich schopnosti zvládnout životní  situaci, v níž se ocitly.

Našim klientkám poskytujeme sociálně právní a právní poradenství, pomáháme jim prosazovat jejich práva, vyjednáváme v jejich zájmu, pomáháme s listinami  (pomoc při vyplňování formulářů, sestavování dopisů na úřady a instituce, pomoc s porozuměním úředním listinám), pomáháme hledat bydlení a zaměstnání. Poskytujeme také dluhové poradenství, protože řada našich klientek se nachází v tzv. dluhové pasti. Pomáháme stabilizovat hospodaření s financemi, mapovat dluhy a vyjednávat s věřiteli. V závažných případech poskytujeme  přímou materiální pomoc (ošacení a potraviny).

V roce 2010 se na poradenství obrátilo celkem 236 klientek.

Terénní programy:

Pracovníci terénního programu poskytují služby v přirozeném prostředí uživatelů (nejčastěji přímo v domácnostech  uživatelů) a zaměřují se na podporu  jejich soběstačnosti a aktivního přístupu k řešení problémů. Cílem služby je navázat s klienty vztah spolupráce, zastavit jejich sociální propad a podpořit jejich zapojení do společnosti.

Terénní sociální pracovníci pomáhají např. při sestavování rodinného rozpočtu, poskytují dluhové poradenství, poradenství při podávání žádostí o  sociální dávky a  důchody, pomáhají s listinami, pomáhají při hledání a udržení bydlení a zaměstnání, doprovázejí klienty k jednáním na úřadech a také vyjednávají v jejich zájmu.

V roce 2010 byly terénní sociální pracovnice v kontaktu celkem s 90 rodinami, ve kterých žilo 191 dospělých a 199 dětí.

  

Kontakt: 

Bc. Lucie Kolářová - vedoucí Poradny Eva

Diecézní charita

Riegrova 51, 370 01 České Budějovice

tel. 387 203 315, 731 402 833

e-mail: eva@charitacb.cz

www.dchcb.cz

Související galerie